dinsdag 6 maart 2012

De bedrijfsarts

Deze week heb ik weer wat voortgangsgesprekken met de verschillende artsen gevoerd.

Gisteren ben ik eerst bij de revalidatiearts van het Roessingh geweest. Ik had verwacht daar precies te zullen horen welke therapie we nog zouden gaan volgen en hoelang. Helaas, de waarheid bleek iets vager.... De arts gaf aan in overleg te zullen gaan met de therapeuten waarbij ik de sport volgde en de therapeut die de spiegeltherapie verzorgde (ergotherapie). Die therapieën waren heel plotseling gestopt, zonder dat het mij en de therapeuten precies duidelijk was waarom. Het bleek nu dat het komt door de zogenaamde zorgpaden. Deze zorgpaden duren een bepaalde tijd, 6 weken. Aan het einde van die periode moet er bepaald worden hoe verder. Maar de arts was op dat moment op vakantie en het overleg had dus toen nog niet plaatsgevonden. Met als resultaat dat de therapie plotsklaps beëindigd werd. Nu gaat de arts alsnog overleggen met deze therapeuten in hoeverre de behandeling vervolgd moet worden. Dat houdt vermoedelijk in dat ik die therapieën opnieuw zal gaan volgen voor een onbepaalde tijd. Beetje onduidelijk allemaal.
Mijn pijnklachten aan het been houden ondanks de manuele therapie aan. Waarschijnlijk gaat het dus toch om zenuwpijn wat helaas zeer lastig te behandelen is. Om de pijn te verzachten heb ik medicatie gekregen. Voor de enthousiastelingen: amitriptyline. In zware doseringen is dit een antidepressiva, maar in lichte doseringen wordt dit ook voor pijnbestrijding gebruikt.

Daarnaast volg ik sinds kort op het Roessingh de therapie "arbeid". Hierbij moet ik administratieve werkzaamheden doen gedurende een langere tijd achter elkaar. Vorige week dinsdag heb ik dat voor het eerst gedaan. Na 2 uur was ik tamelijk moe. Eenmaal thuis viel ik dan ook al snel op de bank in slaap. Vrijdag heb ik gedurende 3 uur "gewerkt" en dat ging opvallend genoeg veel beter. Ook nu heb ik nog wel even bijgetankt op de bank, maar dat komt wel vaker voor sinds mijn infarct.
De werkzaamheden die ik bij arbeid moet doen, bestaan bijvoorbeeld uit het maken van contante verkoopnota's, waarbij je zonder gebruik te maken van een computer en rekenmachine, alles moet berekenen. Dus ook de BTW. Dat is toch wel tamelijk lastig. Ook heb ik een wedstrijdplanning moeten maken en ben ik nu bezig met zogenaamde redactiesommen. Stukken tekst met allerlei rekenkundige feitjes die tot een bepaalde rekensom gaan leiden. Dat is kl...werk eigenlijk, maar blijkbaar goed om de concentratie te kunnen beoordelen.

Vandaag heb ik een bezoek gebracht aan de bedrijfsarts. Hierbij hebben
we afgesproken dat ik gedurende 3 uur per week (inclusief reistijd) mijn werk zal proberen te hervatten. De bedrijfsarts gaf wel aan dat het raadzaam is om tussen de therapie van het Roessingh en mijn werkhervatting, een hersteldag in te roosteren. Dit betekent wel dat ik de planning bij het Roessingh even om moet laten gooien. Ben benieuwd hoe soepel dat zal gaan.

2 opmerkingen:

  1. Wat een verhaal weer zeg, pfff! Die communicatie laat regelmatig te wensen over...erg vervelend en zo onnodig. Wel mooi dat je weer langzaam mag beginnen met je normale leven op te pakken. Wel rustig aan doen he :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Berichtje is dus van moi, Danielle :-D

    BeantwoordenVerwijderen