vrijdag 10 februari 2012

onderzoeken en nog eens onderzoeken

We zijn nu een flink eind in de revalidatie en ik ben zeker niet ontevreden over de gang van zaken. Een heel groot deel van de oorspronkelijke klachten is verdwenen of nauwelijks nog hinderlijk aanwezig. Zo kan ik weer zonder problemen en hulpmiddelen lopen (afgezien van pijnklachten). Ik kan zelfs weer voorzicgtig achterom kijken en lopen tegelijk. Eerder ging dit niet, dan liep ik als een dronkeman te zwalken over straat. Met het fietsen is het bijna net zo. Ik durf weer achterom te kijken tijdens het fietsen. Dit vereist weliswaar veel concentratie, maar gelukkig kijken we ook meestal voor ons uit ;) Eten gaat ook weer bijna zonder problemen. De slikklachten doen zich gelukkig nog maar zelden voor. Duizeligheid steekt nog maar af en toe licht de kop op en het dubbelzien is verdwenen, maar dat was gelukkig al vrij snel het geval. Genoeg redenen dus om blij over te zijn, althans gezien de situatie...

Helaas blijft de pijn in mijn been aanwezig. Vandaag ben ik daarvoor bij de fysio geweest en zij meende de klachten te herkennen. Ze had namelijk zelf vergelijkbare klachten en die bleken vanuit de rug te komen. Om problemen met de rug uit te sluiten, ga ik dus op korte termijn een afspraak maken met een manueel therapeut (buiten het Roessingh om vanwege een lange wachttijd) om mijn rug te laten controleren. Daarnaast zal ik hopenlijk op korte termijn mijn medische keuring i.v.m. mijn rijbewijs krijgen. Ik heb vandaag hierover nogmaals navraag gedaan bij de verantwoordelijken, maar dat lijkt de boel niet te kunnen versnellen. Vervolgens ben ik nog in afwachting van de controle door de oogarts. Ook dit is voornamelijk bedoeld om dingen uit te kunnen sluiten, maar tegelijk kan de sterkte van mijn ogen gemeten worden. Die heeft namelijk nog al eens de neiging te wijzigen na een CVA... En tenslotte staat er voor volgende week weer een keuring door de mensen van de sport op het programma om de voortgang te kunnen bekijken. Al ben ik huiverig voor deze keuring, omdat ik daar de vorige keer juist veel meer pijnklachten van kreeg. Mogelijk ga ik deze dus deels uitstellen. De fietstest moet in ieder geval zonder problemen te doen zijn.

Al met al veel onderzoeken op korte termijn. Maar goed, beter 1 teveel dan 1 te weinig. En nu we dan toch in die molen zitten, laat ze dan ook alles maar controleren! Weten we gelijk waar we aan toe zijn.

Met het oog op de reintegratie zal ik waarschijnlijk na volgende week (eerder lukt plantechnisch niet meer) in ieder geval 1x (maar mogelijk ook 2x per week) een blok van 2x 3uur intensief administratief werk moeten gaan doen. Op die manier wordt geprobeerd de werksituatie na te bootsen en te kijken wat een intensieve belasting voor gevolgen heeft op mijn concentratie. Mogelijk dat hiervoor ook een speciale psychologische duurtest gedaan wordt. Geen idee wat ik hierbij moet verwachten. We wachten af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten