maandag 20 februari 2012

Vooruitgang in de onderzoeken

Manuele therapie
Vorige week heb ik een afspraak gemaakt bij een manueel therapeut op aanwijzing van de fysiotherapeut bij het Roessingh. Dit naar aanleiding van mijn pijnklachten in het been. De fysio dacht dat deze klachten mogelijk voorkwamen uit de rug. De manueel therapeut was in eerste instantie sceptisch, vooral omdat ik totaal geen rugklachten had. De eerste drukpunten in de rug leverden dan ook geen enkele reactie bij me op. Maar een bepaald punt in mijn rug leverde toch een pijnreactie in mijn been op. Conclusie? De pijn komt toch voort uit mijn rug. In ieder geval betekent dat wel dat er een behandeling mogelijk is!! Ik ben vorige week dinsdag direct "gekraakt". Die dag had ik minder last van mijn klachten. Ik ging dus ook enthousiast aan de slag op het Roessingh. Toen ik 's middags bij mijn laatste onderdeel van die dag uit het zwembad kwam, voelde ik al dat er iets niet helemaal goed voelde. Ik voelde een vreemde pijn die ik normaal niet voel als ik heb gezwommen. Die avond begon de pijn dan ook weer in alle hevigheid terug te keren. Pas vrijdagmiddag begon de pijn weer af te zwakken om overigens vreemd genoeg op zondag weer terug te keren... Vandaag (maandag) heb ik wederom een sessie bij de manueel therapeut gehad. Ik blijk al wel beter te bewegen in de rug. De pijnreactie was verwacht, maar de therapeute geeft wel aan dat mijn lichaam nu a-typisch kan reageren op bepaalde situaties. Ze heeft nogmaals het een en ander los gemaakt, maar heeft ook strekoefeningen met mijn been gedaan. Uiterst pijnlijk!!!! Maar goed, zolang het helpt...

Conditietest
De manueel therapeut heeft me afgeraden om de geplande herhaling van de conditietest volledig uit te voeren. Iets wat ik zelf overigens ook al bedacht had. De maximale krachtoefeningen leveren namelijk meerdere dagen van veel pijn op. Wel heb ik de fietstest gedaan. Hieruit bleek dat mijn conditie inderdaad verbeterd is! Er is een mooie stijgende lijn zichtbaar, waar de sportinstructeurs en uiteraard ikzelf, zeer tevreden over zijn.

Medische keuring
Ik heb er lang op moeten wachten en er meerdere keren vragen over gesteld, maar nu blijkt de medische keuring (nodig voor het rijbewijs) toch te zijn ingepland. Op dinsdag 28 februari zal er beoordeelt worden of ik medisch geschikt geacht word om aan het verkeer deel te nemen. Ik ben wel benieuwd hoelang het CBR dan nog nodig heeft om hier actie op te ondernemen....
Van alle kanten hoor ik al wel dat het CBR bij een CVA vrijwel altijd nog een aanvullende rijtest verlangd. Joepie, dat kan er ook nog wel bij :(

Integratie
Met ingang van morgen moet ik gedurende 3 uur achter elkaar administratieve werkzaamheden gaan verrichten op het Roessingh om zo te beoordelen of ik langere tijd achter elkaar geconcentreerd kan werken. Ik ben benieuwd wat dat in gaat houden!
Lullig detail: Syvlia is op dit moment ziek thuis en ik begin inmiddels ook syptomen te vertonen waar het bij haar ook mee begon. Dat kan ik nu dus helemaal niet gebruiken! Laat het dan op woensdag en/of donderdag komen. Dan heb ik geen therapie. Maar ja, ik heb al eerder gemerkt dat het lichaam soms rare dingen doet die niet te sturen zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten