zondag 20 november 2011

Deze week is een goede week. Aan kleine dingen kan ik merken dat het vooruit blijft gaan. Zo was ik de eerste keer dat ik op de hometrainer zat na 10 minuten al behoorlijk uitgeput. De laatste keer dat ik erop zat, nadat ik eerst al een partijtje badminton had gespeeld, vroeg ik me na 12 minuten af of ik nog een stuk door zou gaan. Maar de crosstrainer stond ook nog op het programma, dus dat heb ik niet gedaan. De fitness duurt namelijk maar een half uurtje en in die tijd "moet" ik een paar dingetjes afwerken. Toch blijkt hieruit wel dat de conditie zeker beter wordt. Helaas had ik na dat partijtje badminton wel de hele dag een lichte hoofdpijn als gevolg van spierpijn in mijn schouders en nek. Tja, herstel gaat blijkbaar gepaard met pijn... Het fietsen gaat ook al beter. We hebben wederom een rondje in het (rustige) verkeer gemaakt en het fietst al een heel stuk onspannender dan de eerste keer. Helaas blijft er nog een lichte afwijking naar rechts, met het risico dat ik tegen de stoeprand knetter of een geparkeerde auto raak. Maar ook hier is al een duidelijke verbetering merkbaar. Ik ervaar zelfs al weer meer het gevoel van warmte en kou (en pijn) met mijn linkerhand. De temperaturen moeten dan nog wel redelijk extreem zijn, maar het begin is er. Deze week merk ik wel meer dat er blijkbaar nog wat probleempjes met mijn concentratie zijn. Hierdoor gaat waarschijnlijk het fietsen ook nog niet helemaal super en ben ik af en toe nog duizelig. Binnenkort worden hiervoor nog wel testjes gedaan. Ik ben benieuwd wat daar uitkomt.

Dit weekend blijkt helaas zowel Guido als Sylvia ziek te zijn, dus we kunnen helaas niet samen genieten van het mooie weer. Ik probeer maar een paar lichte huishoudelijke klusjes te doen, om Sylvia enigszins te kunnen ontlasten. Hopelijk knappen ze beide snel weer op.

Het aftellen van de dagen dat ik nog in het Roessingh zit, is gelukkig begonnen. Zoals jullie waarschijnlijk al gelezen hebben, is 30 november mijn laatste interne dag. Daarna zal er nog wel een aantal dagen per week therapie nodig blijven.

1 opmerking: