zaterdag 5 november 2011

Week 2 in het Roessingh

De 2e week in het Roessing zit er weer op. Het was geen beste week. Maandag ging het nog super. De duizeligheid leek definitief weg, waardoor het lopen uiteraard ook ineens een heel stuk beter ging. Maar toen sloeg de verkoudheid hard toe. De duizeligheid kwam in alle hevigheid terug. De zakdoekjes zijn nauwelijks aan te slepen en het slapen gaat dus ook niet al te best. Donderdag is de slechtste dag. Naast verkoudheid ontwikkel ik nu ook een flinke hoofdpijn en begin ik misselijk te worden. Als ik uitgeteld op een bankje bij de liften wordt gespot, schrikt een verpleegster van me en vraagt me of ik niet liever in bed wil liggen. Maar laten die nou net compleet verschoond worden donderdags.... Ze beloofd snel terug te komen om het bed voor me in orde te maken. Nog voor ze terug is, heeft een andere verpleegster in de gaten hoe ik me voel en dirigeert me snel richting bed. De bloeddruk en mijn temperatuur worden gemeten, maar deze zijn beide prima. Waarschijnlijk dus geen griep. Alle therapie (wat overigens niet zoveel is) wordt afgebeld en ik lig het grootste deel van de dag in bed, na het wegwerken van 2 stuks paracetamol (smerig spul, zeker als het opgelost is in water!). Vrijdag voel ik me gelukkig een stuk beter, anders had ik niet eens naar huis gemogen!!

Wat doe ik nu zoal in het Roessingh?
Vooralsnog krijg ik nog steeds niet al te veel therapie. Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik best meer wil doen en ook de verpleegsters hebben het al meerdere keren aangekaart, maar blijkbaar is het moeilijk in te plannen... In ieder geval heb ik fysio, waarbij we oefeningen voor mijn balans doen. Hierbij moet je denken aan het lopen over een evenwichtsbalk, wat verrekte lastig is, het doen van oefeningetjes terwijl ik op een trampoline sta, maar ook conditionele dingen zoals het fietsen op de hometrainer en badmintonnen, wat we afgelopen vrijdag hebben gedaan. Heerlijk om eindelijk, zeker na zo'n beroerde week, weer eens lekker actief bezig te kunnen zijn!
Verder heb ik ergotherapie. Daarbij gaan ze kijken welke bezigheden ik thuis wel en niet kan doen. Ik had niet verwacht dat ze veel voor me zouden kunnen doen, aangezien ik me overal toch wel meer red, al kost het misschien wat meer moeite. Maar aan mijn linkerkant van het lichaam voel ik geen/veel minder verschil in warm en koud. Daar gaan we nu mee aan het werk. Ze willen gebruik gaan maken van spiegeltherapie. Herbij proberen we de hersenen voor de gek te houden door de rechterhand voor een spiegel te plaatsen en deze dingen te laten doen en voelen, waarbij ik in de spiegel kijk en me moet inbeelden dat alles dus met de linkerhand gebeurt. In de serie House is hier ook aandacht aan besteed, zei het natuurlijk wel in tamelijk versimpelde vorm (http://www.youtube.com/watch?v=Tl70d9MR_so).
Verder heb ik activiteitentherapie. Dit is een therapie om te kijken hoe je je vrije tijd zou kunnen besteden. Ik noem het een hobbyclubje, omdat je er allerlei handwerken, zoals schilderen, kunt doen. Ik heb me aangemeld voor fotobewerking op de computer. Dat leek me nog enigszins bij me passen.
Volgende week krijg ik logopedie, waarbij mijn slikproblemen bekeken zullen gaan worden. Ook ga ik fitnessen, sporten (geen idee precies wat) en mag ik gaan zwemmen.

Voor nu ga ik eerst heerlijk van het weekend, mijn gezin en het heerlijke weer genieten!
Goed weekend allen en nogmaals bedankt voor alle kaartjes en andere vormen van medeleven.

1 opmerking:

  1. Ik lees tussen de regels door toch behoorlijke frustratie. Zo jammer dat ze niet wat intensiever met je aan de slag kunnen, helemaal omdat je hetzelf aangeeft dat je zo graag zou willen.
    Kop omhoog blijven houden, ondanks dat de weken zo oneindig lijken te duren. Je komt er wel! En onze deal staat zodra je mag ;-)

    Succes deze week!!!! Denk aan je!

    Liefs
    Daan (en natuurlijk ook groet'n van mn hubbie!)

    BeantwoordenVerwijderen