zondag 9 oktober 2011

Een redelijk goeie dag.

Afgelopen nacht heeft Frank redelijk goed geslapen, maar om 4 uur hebben ze hem weer wakker gemaakt voor controle's. Dit is nu nog steeds om de 4 uur zo. Vanaf dat moment tot vannochtend een uurtje of 7 had hij de hik!!! en dus ook haast niet meer geslapen. Toen ik vanmorgen kwam stond er een rollator op de kamer, blijkt hij vanmorgen 2 rondjes op de afdeling te hebben gelopen, wauw echt geweldig. Hij gaf wel aan de hij zich erg moet consentreren anders gaat hij wankelen. Hij was zelfs al naar de wc geweest... Guido was ook mee en reageerde gelukkig al veel beter dan gisteren, hij ging nu zelf even tegen Frank aanliggen. Voor beide dus erg fijn. Dolf en Daan waren er ook, voor het bezoekuur zijn ze nog even bij mij langs geweest en heeft Daan stofgezogen en het strijkgoed meegenomen (die is juist weer opgevouwen en al terug gebracht). Heel erg fijn, want dat geeft toch wel wat lucht in mijn hoofd.

Vanmiddag waren andere vrienden (waarvan ik net een mail ontvang dat ze het erg fijn vonden om langs te komen en hen dit geholpen heeft om het een plekje te geven) er ook en Franks broer was er ook nog even. Wel fijn, want het is toch ook voor Frank een stuk afleiding. Al is het soms wel even te veel, maar we hebben goed afgesproken dat hij optijd aangeeft als het teveel wordt. En natuurlijk geef ik bij het bezoek ook aan dat ze het niet te lang moeten maken, aangezien Frank het zelf ook moeilijk vind om dit te zeggen. Want hij vind het wel fijn als er bezoek is.
Vanavond nog weer geweest en Guido ook weer meegenomen, nu moest hij zelfs lachen toen we binnen kwamen een goed teken. Ik ga hem zeker vaker meenemen, al lukt dat soms niet elke dag. Frank moet vanavond nog een stuk lopen met zijn GT-Rollator, hij had dit voor het bezoekuur willen doen, maar had toen net eten (sondevoeding) gehad. De verpleging vond het daarom niet z'n goed idee. Na het bezoekuur was hij volgens mij wel erg moe, dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

O, ja voor dat ik het vergeet hierbij het adres om hem een kaartje of iets dergelijks te sturen:
MST
Frank Rensink
D4 kamer 15
Postbus 50000
7500 AA Enschede
Kreeg van meerdere mensen al de reactie dat ze iets wilde sturen, maar geen adres hadden. Dus bij deze. Mocht je langs willen komen, bel of mail me dan wel even. Dan kan ik het inplannen, zodat er niet teveel mensen tegelijk komen.

Hij hoorde van de verpleging dat ze eigenlijk nog helemaal niet zeker weten dat het wel een beroerte is geweest, daarom doen ze dus ook een MRI (wanneer dat dan mag zijn!!) en de Dublex (echo van halsslagaders). Autorijden zit er de 1e 3 maanden zeker niet in, daarna moet de neuroloog dit gaan bepalen. Werken zal er dus voorlopig ook wel niet inzitten...
O, ja Frank is nu vrij van infuus. Nu de sonde nog, maar zolang het slikken nog lastig is zal deze wel blijven zitten. Het zou zelf kunnen zijn dat hij naar huis gaat met sonde, we zullen zien!?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten